Sdílení znalostí v sociálních službách

Sdílení znalostí a osvědčených postupů v organizaci podporuje růst, inovace a spolupráci, což má pro organizace bez ohledu na odvětví, ve kterém působí, dlouhodobě pozitivní dopad. Umožňuje například lépe porozumět různorodým potřebám, které klienti a uživatelé mají.

Každý, kdo se pohybuje v oblasti sociálních služeb, ví, že tato oblast má svá specifika, které vyplývají z povahy a cílů sociálních služeb. Nabízí se tedy otázká, jak je to v těchto organizacích se sdílením znalostí. Zajímá Vás, čím se liší sdílení znalostí ve školství a v sociálních službách? Přemýšlíte, čím sdílení znalostí podpořit a proč vůbec znalosti sdílet? Poslechněte si pátou epizodu našeho podcastu.

Role moderátora se chopila tentokrát Lucka Tomancová a pozvala si k rozhovoru Pavlu Staňkovou. Pavla má dlouholeté manažerské zkušenosti z akademického prostředí i z prostředí péče o klienty s Alzheimerovou nemocí. Působila jak na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, tak v Alzheimercentru. Dlouhodobě se zabývá oblastí managementu ve zdravotnictví s důrazem na marketingové řízení nemocnic, řízení sociálních služeb a výzkumem ve zdravotnictví.

V rozhovoru se dozvíte mimo jiné odpovědi na tyto otázky:

  • V čem jsou odlišnosti ve sdílení znalostí ve školství a v sociálních službách?
  • Proč je sdílení znalostí v organizaci užitečné?
  • Jak souvisí slaďování práce a soukromí s výkonem pracovníka a sdílením znalostí?
  • Čím lze sdílení znalostí v organizaci podpořit?

Přejeme příjemný poslech.