Schopnost činit srozumitelná, informovaná a včasná rozhodnutí je pro úspěch na vedoucí pozici nezbytná. Ve vedení je totiž rozhodování často tím, co určuje cestu vpřed – nejen pro jednotlivce, ale i pro celý tým. Nabízíme několik tipů, jak zdokonalit své rozhodovací dovednosti na manažerské pozici:
✅ UJASNĚTE SI SVÉ CÍLE: Každé rozhodnutí by mělo být v souladu s vašimi dlouhodobými cíli. Čím více máte promyšleno, kam chcete směřovat, tím snadněji zvolíte správnou cestu.
✅ ZVAŽUJTE RŮZNÉ PERSPEKTIVY: Nejlepší lídři se obklopují lidmi, kteří uvažují jinak. Spolupráce a otevřený dialog podporují lepší volby tím, že snižují riziko přehlédnutí něčeho důležitého.
✅ DŮVĚŘUJTE DATŮM, ALE VNÍMEJTE I SVOU INTUICI: I když jsou rozhodnutí založená na datech vhodná, stejně důležitá je i intuice zdokonalená zkušenostmi. Právě rovnováha mezi oběma vede často k úspěšným výsledkům.
✅ BERTE KAŽDÉ ROZHODNUTÍ JAKO PŘÍLEŽITOST K UČENÍ: I když výsledek není takový, jaký jste očekávali, zamyšlení nad touto zkušeností vám pomůže se zlepšit a růst jako vedoucí pracovník. Pamatujte, že učený z nebe nespadl.
✅ BUĎTE ROZHODNÍ, ALE FLEXIBILNÍ: Přílišné promýšlení vede nejednou k uváznutí a oddalování potřebných akčních kroků. Mějte na paměti, že vedení znamená dělat těžká rozhodnutí, často bez úplné jistoty a s nedokonalými informacemi. Pokud se objeví nové informace, vždy na ně můžete reagovat.
Závěrem
Naše rozhodovací dovednosti se mohou rozvíjet a zlepšovat. A pokud rosteme jako vedoucí pracovník, umožňujeme i členům týmu, aby pod naším vedením rozvíjeli.
Pokud máte zájem posunout své manažerské dovednosti na další úroveň a stát se inspirujícím lídrem, ozvěte se! Rádi s vámi budeme spolupracovat na tom, abyste se stali lídrem, kterého váš tým potřebuje. Více informací zde.