➡️ Potřebujete zvýšit angažovanost zaměstnanců.
➡️ Chcete snížit dobrovolnou fluktuaci zaměstnanců.
➡️ Hledáte, na čem budovat image kvalitního zaměstnavatele.
Pak zvolte rozbor firemní motivační mapy.
Motivace ovlivňuje energii člověka. Proto motivovaní lidé odvádějí vyšší výkon. Jak na tom s motivací Váš tým je a jak s ním pracovat, aby se jeho produktivita i angažovanost zvýšily, napoví právě firemní motivační mapa.
Firemní motivační mapa pracuje na podobných principech jako individuální motivační mapa, o které si více můžete přečíst zde. Anebo se můžete podívat na video zde.
V čem je rozdíl? Výsledky vztahuje k celé firmě. Firemní motivační mapa Vám ukazuje:
➡️ celkovou míru motivace zaměstnanců ve firmě,
➡️ co je pro motivaci zaměstnanců jako celku důležité a
➡️ kde se mohou objevovat možné motivační konflikty.
Zjištění, které motivátory ve firmě převažují, je vítanou pomůckou pro top management firmy. Díky firemní motivační mapě získá cenný podklad pro práci se zaměstnanci, tipy, jak podpořit jejich motivaci, a tím i jejich spokojenost, angažovanost a lepší výsledky. Zároveň lépe porozumí možným konfliktům v rámci firmy.
➡️ Firemní motivační mapa může poskytnout potřebný odstup, nadhled a přinést inspiraci pro práci s lidmi.
➡️ Podpoří komunikaci ve firmě i dosahování žádoucích cílů.
➡️ Pokud management zná klíčové motivátory organizace, má v rukou vodítko, jak podpořit výkonnost firmy. Naplnění hlavních motivátorů totiž přináší lidem energii pro práci a zvyšuje jejich ochotu se pro firmu dále angažovat. Obojí pak vede k růstu produktivity práce.
O přínosech firemní motivační mapy si můžete více přečíst zde.
🛎️ Rozbor firemní motivační mapy doporučujeme, pokud:
- chcete více porozumět lidem,
- chcete lépe přizpůsobit svůj styl řízení lidem ve Vašem týmu, nebo
- hledáte nástroj, který Vám pomůže rozdíly mezi motivátory jednotlivých lidí pojmenovat,
- si chcete ověřit, že delegujete úkoly správným lidem,
- podstatou Vaší konkurenční výhody je intenzivní práce se znalostmi zaměstnanců a inovativnost, nebo
- cítíte potřebu změny v přístupu k zaměstnancům,
a zároveň pociťujete nedostatek informací o následujících skutečnostech:
- co jednotlivým členům i týmu jako celku dodává energii a ovlivňuje jejich výkon,
- proč se nedaří v týmu prosadit zamýšlené změny,
- co mají lidé v týmu společné a mezi kým může docházet k nedorozuměním, protože mají jiné preference.
Napište nám a připravíme Vám nabídku na míru.
Můžete využít buď níže uvedený formulář, nebo pište rovnou na e-mail info@sdileniznalosti.cz.
FAQ
1) Proč si nechat analýzu udělat?
Motivace se projevuje v přístupu zaměstnanců k práci a ke konkrétním pracovním úkolům. Má vliv na výsledky jejich práce, jejich produktivitu i kvalitu zpracování.
Analýzu lze využít jako krok k odhalení prostoru pro zlepšení v oblasti práce s lidmi i ke zlepšení fungování organizace a mezilidských vztahů v organizaci. Získat můžete i představu, na co si dávat pozor, nechcete-li zaměstnance demotivovat. Udělat z introverta extroverta či jinak měnit osobnostní rysy zaměstnanců v podstatě nejde. Míru motivace však u zaměstnanců ovlivnit lze.
Nabízená analýza:
- Zjišťuje hlavní motivátory zaměstnanců.
- Ukazuje, do jaké míry mají zaměstnanci tyto motivátory naplněné.
- Analyzuje ochotu týmu akceptovat změny.
- Ukazuje místa, na něž by se měl top management zaměřit, chce-li podpořit výkonnost zaměstnanců.
2) Pro koho je rozbor firemní motivační mapy vhodný?
Analýza je vhodná především pro management organizací, který:
- chce posílit angažovanost zaměstnanců,
- chce identifikovat případné zdroje demotivace jednotlivých členů,
- potřebuje inspiraci a tipy, na co se zaměřit, pro zvýšení výkonnosti a angažovanosti lidí v organizaci.
U této analýzy nezáleží na velikosti organizaci ani na oboru působení.
3) Jak rozbor firemní motivační mapy probíhá?
Základním nástrojem pro sběr dat potřebných k analýze je akreditovaný dotazník, který jednotliví zaměstnanci vyplní on-line. Vyplnění dotazníku trvá přibližně 15 minut. Výsledky s Vámi podrobně projde kouč akreditovaný pro výklad motivačních map.
Způsob, jakým s Vámi výsledky projde, si můžete zvolit:
- Individuální mapy s rozborem pro každého zaměstnance – kouč se bude každému zaměstnanci věnovat 60 minut, a to osobně nebo on-line – podle Vašich preferencí. Výsledky ale nebudou probrány hromadně s celým týmem.
- Individuální mapy s rozborem pro každého zaměstnance a týmový workshop – kouč se bude každému členu týmu věnovat 60 minut, a to osobně nebo on-line – podle Vašich preferencí. Navíc proběhne 2hodinový workshop, kde se rozeberou výsledky členů týmu jako celku, a budou se hledat společně cesty ke zvýšení výkonosti celého týmu.
- Individuální testy a rozbor v rámci týmového workshopu – každý zaměstnanec obdrží report svých výsledků. Následně na 4hodinovém týmovém workshopu moderovaném koučem se rozebere, co tyto výsledky znamenají, a budou se společně hledat cesty ke zvýšení výkonosti celého týmu.
4) Je možné identifikovat jednotlivé respondenty?
Každý zaměstnanec obdrží svůj individuální report výsledků na svůj e-mail, s asistencí akreditovaného kouče je projde a bude mu doporučeno, aby své výsledky konzultoval se svým nadřízeným, případně i se svými kolegy. Eventuálně můžeme výsledky probrat v rámci týmového workshopu. Blíže viz bod 3) V čem spočívá podstata nabízené analýzy?
5) Kolik analýza stojí?
Cena závisí na tom, pro kterou z variant rozboru výsledků se rozhodnete a kolik zaměstnanců bude do testování zahrnuto.
Základní ceny jsou tyto:
- Individuální mapy s rozborem pro každého zaměstnance:
- Celková cena = počet individuálních motivačních map (zahrnuje vyhodnocení on-line testu, přípravu reportu výsledků zaslanou e-mailem a 60minutový rozbor výsledků s koučem) x 3 900 Kč
- Individuální mapy s rozborem pro každého zaměstnance a týmový workshop:
- Celková cena = počet individuálních motivačních map (zahrnuje vyhodnocení on-line testu, přípravu reportu výsledků zaslanou e-mailem a 60minutový rozbor výsledků s koučem) x 3 300 Kč + 10 000 Kč (2hodinový týmový workshop)
- Individuální testy a rozbor v rámci týmového workshopu:
- Celková cena = počet individuálních on-line testů (vyhodnocení testu a příprava reportu zaslána e-mailem, bez individuálního rozboru s koučem) x 1 000 Kč + 18 000 Kč (4hodinový týmový workshop)
6) Jak náročná je administrace dotazníku?
Před samotnou realizací je vhodné seznámit zaměstnance předem se záměrem provést tuto analýzu a důvody, proč vedení podobný průzkum organizuje.
Sběr dat probíhá formou samovyplňování, tj. vyplňování je zcela v respondentově režii.
Dotazník je distribuován elektronicky. Odkaz na dotazník obdrží každý zaměstnanec od našeho administrátora individuálně na svůj e-mail. Na tento e-mail mu přijde i report jeho výsledků.
7) Máme mezi zaměstnanci cizince. Nabízíte dotazník i v angličtině?
Dotazník nabízíme v několika jazykových mutacích. Kromě češtiny a angličtiny si lze zvolit například i slovenštinu.