O čem je myšlenková mapa

Jedním z nástrojů, který se nepochybně vyplatí si osvojit a používat, jsou myšlenkové mapy. Jejich podstatou je zachycení myšlenek, nápadů, informací. Na rozdíl od běžného psaní poznámek, kdy standardně začínáte v levém horním rohu, a postupujete zleva doprava a následně směrem dolů, jdou na to jinak. Využívají práce s prostorem a dávají tak člověku více volnosti. Svoboda spolu […]

O čem je myšlenková mapa Read More »

Co je to motivační mapa?

Proč chodíte do práce? Kvůli penězům? A máte to tak, že čím více peněz můžete získat, tím více chuti do práce máte? Anebo to máte jinak? Lidé jsou různí a není proto divu, že každému z nás může energii a chuť do práce přinášet něco jiného. Podle Jamese Sale existuje devět potenciálních zdrojů motivace. Ne všechny

Co je to motivační mapa? Read More »

Proč ke sdílení znalostí přistoupit systematicky

Svět se mění a mění se i povaha a způsob práce. Řada procesů v organizaci dnes vyžaduje zapojení několika lidí, kdy každý z nich přispívá svou vlastní odborností. A právě s tím souvisí sdílení znalostí a potřeba přistoupit k němu systematicky. Již nestačí jen spoléhat se na spontánní sdílení znalostí. Pokud předávání znalostí v organizaci funguje, lidé

Proč ke sdílení znalostí přistoupit systematicky Read More »

Motivace a wellbeing: Motivační mapa jako průvodce k naplněnému životu

Souvisí spolu motivace a wellbeing? V dnešním uspěchaném světě je snaha o dosažení životní pohody důležitější než kdy jindy. I přesto se mnoho lidí obtížně snaží identifikovat hlavní příčiny své nespokojenosti, stresu nebo poklesu své pracovní angažovanosti. Právě zde mohou pomoci motivační mapy, které vyvinul James Sale. Co jsou motivační mapy? Motivační mapy jsou praktickým

Motivace a wellbeing: Motivační mapa jako průvodce k naplněnému životu Read More »

Eisenhowerův princip: Rozlišujte, co je naléhavé a co důležité

Jako vedoucí týmů jste už pravděpodobně o Eisenhowerovu principu (někdy nazývaném také Eisenhowerova matice) slyšeli. Podstata je jednoduchá, abychom zvládali bojovat s rozsáhlým seznamem úkolů, je zapotřebí rozdělovat úkoly na ty, co jsou naléhavé, a na ty, co jsou důležité. Jak posoudit naléhavost a důležitost Ujasnit si, jak moc je konkrétní úkol důležitý a na kolik

Eisenhowerův princip: Rozlišujte, co je naléhavé a co důležité Read More »

Efektivní strategie pro řízení času

Čas je jediný zdroj, který nemůžeme doplnit. Buď jej v daný okamžik využijeme užitečným způsobem, nebo ho promarníme. Ač máme občas pocit, že tomu tak není, ve skutečnosti je volba vždy na nás. Pro týmové lídry je pochopení základní strategie pro řízení času o to důležitější, že tak mohou nejen zvýšit vlastní produktivitu, ale také nastavit

Efektivní strategie pro řízení času Read More »

Tipy na vánoční dárek pro rok 2024

Hledáte dokonalý vánoční dárek pro někoho ve svém životě? Zapomeňte na ponožky a svetry – letos nadělte inspiraci k rozvoji dovedností! Nabízíme dárkové poukazy na videokurzy a na rozbor motivační mapy: 🤝 „EMPATIE PRO MANAŽERY„ – ideální dárek pro šéfa, který ještě občas zapomene, že jsme všichni jen lidi. 🚀 „POZNEJTE SVOU MOTIVACI„ – dejte

Tipy na vánoční dárek pro rok 2024 Read More »

Efektivní týmová komunikace

Pro vedoucí týmu je efektivní komunikace jedním z nejdůležitějších nástrojů. Je to způsob, jak sladit tým s vizí, podpořit spolupráci v týmu a jak zajistit přijetí odpovědnosti za svěřený úkol. Navzdory tomu se podstata sdělení vedoucího často „ztrácí v překladu“, což vede ke zmatkům a neefektivitě. Zkrátka jasná a srozumitelná komunikace s týmem není jen nějaká

Efektivní týmová komunikace Read More »

5 strategií pro úspěšné vystupování na veřejnosti

Jako týmoví lídři zastáváme řadu rolí. Jednou z nejdůležitějších je být srozumitelným a sebevědomým zprostředkovatelem zpráv. A k této roli potřebujeme zvládnout úspěšné vystupování na veřejnosti. Ať už jde o prezentaci, vedení porady, nebo proslov k týmu, efektivní osvojení si této role může podnítit důvěru členů týmu, posílit vzájemnou spolupráci a přinést kýžené výsledky. Dnes

5 strategií pro úspěšné vystupování na veřejnosti Read More »

7 strategií pro obtížné rozhovory

Buďme upřímní: vést tým znamená čas od času čelit náročným rozhovorům. Obtížné rozhovory, ať už jde o řešení problémů s docházkou nebo pracovní morálkou, kritickou zpětnou vazbu ohledně nedostatečného výkonu, řešení konfliktů mezi kolegy, projednávání změn v pracovních povinnostech nebo vymezování toho, co je přijatelné a co není, testují naši dovednost vedení. Pokud však k

7 strategií pro obtížné rozhovory Read More »

7 pravidel pro podporu komunikace v týmu

Emma Thompson kdysi řekla: „Zdá se, že jakýkoli problém v rodině, ať už velký nebo malý, vždy začíná špatnou komunikací. Někdo neposlouchá.“ Zajímavé je, že podcenění komunikace bývá příčinou mnoha problémů nejen v rodině, ale i v organizaci a každém týmu. Špatně předané informace, nejasná očekávání nebo chybějící zpětná vazba mohou oslabit tým a zpomalit

7 pravidel pro podporu komunikace v týmu Read More »

7 zásad vedoucího týmu pro aktivní naslouchání

Od lídrů se očekává, že budou inspirovat, vést a vytvářet prostředí, které podporuje kreativitu, tvorbu nápadů a hledání efektivních řešení. Takové prostředí ale vyžaduje, aby se členové týmu mimo jiné cítili vyslyšeni a oceněni. Jak toho docílit? Musíme ovládnout umění, kterému se říká aktivní naslouchání. Aktivní naslouchání znamená mnohem víc než jen slyšet slova, která

7 zásad vedoucího týmu pro aktivní naslouchání Read More »